Η Φλώρινα είναι μια μικρή πόλη στο Βορειοδυτικό άκρο της Ελλάδας με πληθυσμό κοντά στις 18.000 κατοίκους. Αν και είναι τριγυρισμένη από πλούσια πανίδα και χλωρίδα η πόλη μας δεν είναι σχεδιασμένη ώστε να εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες των κατοίκων, όπως συμβαίνει και με τις περισσότερες μεγάλες και μικρές πόλεις στην Ελλάδα.

Η δική μας πρόταση εστιάζει στην διασύνδεση των ανοιχτών χώρων με πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους, καθώς και στον επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας σε πολλά σημεία της πόλης ώστε να είναι χαμηλής έντασης και με την χρήση αυτόνομων ηλεκτρικών οχημάτων, αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και αυτοματισμούς.

Ξεκινώντας από τις ανάγκες και τα προβλήματα που αναδείχτηκαν στην έρευνα μας και βασισμένοι στην μελέτη του κ. Σαχινίδη θα δημιουργήσουμε δυο μακέτες περιοχών της Φλώρινας οι οποίες θα αναπαριστούν παρεμβάσεις που στηρίζονται και από αυτοματισμούς και νέες τεχνολογίες:

  • Στη μία μακέτα θα φαίνεται η ενοποίηση δύο πάρκων με την κατασκευή και ενός νέου ποδηλατόδρομου και υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων έξω από το κέντρο της πόλης.
    • Ο ποδηλατόδρομος θα έχει περιμετρικό φωτισμό ο οποίος θα λειτουργεί αυτόματα με την χρήση αισθητήρων φωτός.
    • Οι χώροι άθλησης του πάρκου θα διαθέτουν φωτισμό ο οποίος θα λειτουργεί αυτόματα αξιοποιώντας και αισθητήρες φωτός αλλά και αισθητήρες PIR για την ανίχνευση κίνησης.
    • Ο χώρος στάθμευσης θα ενημερώνει αυτόματα μια εφαρμογή για τις διαθέσιμες κενές θέσεις αξιοποιώντας αισθητήρες απόστασης.
Η περιοχή του νέου πάρκου και του πάρκου διοικητηρίου όπως είναι σήμερα με τρεις οδούς έντονης κυκλοφορίας να τα χωρίζουν
  • Στη δεύτερη μακέτα θα φαίνεται η μετατροπή του των δρόμων που βρίσκονται γύρω από το ποτάμι της Φλώρινας σε πεζόδρομους – ποδηλατόδρομους με την ταυτόχρονη δημιουργία ενός περιμετρικού δρόμου χαμηλής κυκλοφορίας στον οποίο θα κινούνται δημόσια ηλεκτρικά αυτόνομα οχήματα για την μεταφορά των πολιτών.
    • Τα οχήματα θα κινούνται με την χρήση ειδικής κάμερας τεχνητής νοημοσύνης η οποία θα αναγνωρίζει τον δρόμο, τα σήματα καθώς και την κίνηση από πεζούς.
    • Στο ποτάμι της πόλης θα τοποθετηθούν αισθητήρες για την στάθμη, οι οποίοι θα είναι συνδεδεμένοι με το κεντρικό τμήμα διαχείρισης της πόλης.
Το τμήμα του ποταμού που θα αναπαριστά η μακέτα μας